Citace ze Zápisu ze zasedání schůze rady Spolku rodičů a přátel školy (SRPŠ) Základní školy Pacov ze dne 20. září 2018 konané ve Školní jídelně Pacov:
Informace školní jídelny k zavádění systému objednávání obědů, podněty k dalšímu zlepšení.
Ředitelka školní jídelny předložila informace a novinky ve školní jídelně, týkající se:
- Elektronického přihlašování a odhlašování obědů. Odhlašování obědů telefonicky či mailem je možné jen ze závažných důvodů (pouze v případě nemoci) nejpozději do 7 hodin ráno. Druhé jídlo (dvojka) musí být objednáno dva dny dopředu. Uzavírka objednávek a odhlášek obědů prostřednictvím webové aplikace je ve 14 hodin předchozího pracovního dne. Děti mají možnost si oběd odhlásit na následující den prostřednictvím strojku, který je umístěn v místnosti jídelny.
- Otázka týkající se spokojenosti strávníků. Ze stran zástupců rodičů nebyly vzneseny žádné výhrady.
Citace z Protokolu o kontrole Krajské hygienické stanice Kraje Vysočina se sídlem v Jihlavě, územní pracoviště Pelhřimov, Pražská 127, 393 01 Pelhřimov provedené ve školní jídelně Pacov dne 10. 10. 2018:
Byla diskutována problematika výdeje pokrmů pro strávníky stravující se na místě a výdeje pokrmů do jídlonosičů. Je bezpodmínečně nutné zajistit hygienické podmínky manipulace s pokrmy a eliminovat rizika plynoucí z výdeje hotových pokrmů do jídlonosičů.
Možnosti zajištění výdeje pokrmů, které splňují požadavky na výkon činnosti epidemiologicky závažných:
- zcela oddělit výdej pokrmů na stolní nádobí (talíře) a do jídlonosičů
- vyčlenit výdejní dobu do jídlonosičů před a po výdeji pro strávníky stravující se v jídelně, tj. v době od 10.30 do 10.45 hodin a od 13.45 do 14.00 hodin
- po výdejní době vyčleněné pro strávníky odnášející oběd v jídlonosiči je nutné umýt a dezinfikovat výdejní plochu, kde bylo s jídlonosiči manipulováno
- výdej porce oběda do stolního nádobí školní jídelny, následné přendání pokrmu do jídlonosiče, které je provedeno strávníkem a proběhne mimo výdejní okénko